czwartek, 26 lutego 2015

Mój staruszek otrzymuje Lizaka czyli HTC ONE (M7) dostaje nowego Androida

Ostatniej nocy mój telefon odebrał nowego Androida w wersji 5.0.2 popularnie zwany Lolipop. Po prawie godzinie ściągania, instalowania i aktualizowania się programów do nowej wersji systemu moim oczom pokazał się nowy system.

Przy okazji dowiedziałem się, ze mam zainstalowane 310 aplikacji w telefonie. Człowiek, jednak czasami żyje w niewiedzy :)

Tak czy inaczej przywitała mnie taka informacja


Po zainstalowaniu pierwsze co się rzuca w oczy to własnie ten ekran blokady z nowym rodzajem powiadomień. Choć nie bylem pewien czy mi się to spodoba, to uważam, ze to całkiem fajna sprawa. Działa to szybko, łatwo można przejść do konkretnej aplikacji, klikając dane powiadomienie dwa razy. Jest to czytelne rozwiązanie i bardzo wygodne.

Kolejnym przykładem wizualnej zmiany jest menu działających aplikacji. Wcześniej było to widoczne w postaci 9 miniaturek otwartych stron, a obecnie to są karty nachodzące na siebie, znane już z Nexusów



Oprócz tej widocznej na pierwszy rzut oka zmiany, zmieniony został tez interfejs aparatu. Doszła dodatkowa opcja znana z nowszych smartphonów zdjęć równocześnie z przedniej i tylnej kamery i opcja znana pod nazwą foto budka - gdzie aparat za pomocą przedniej kamery robi 4 zdjęcia pod rząd na wzór tych robionych w automatach do szybkich zdjęć


Aktualizacja nie tylko dodała, ale tez zabrała coś. Zniknął tryb ekranu głównego, zwany trybem łatwym. Choć z drugiej strony uważam, ze to dobrze, bo nie wiem, czy jakikolwiek właściciel topowego sprzętu, będzie tak ograniczał możliwości swojego telefonu poprzez ustawienie takiego trybu.


Menu szybkiego dostępu zyskało inne tło, ale poza tym działa tak samo.


Oprócz zmian interfejsu, nastąpiło, tez zauważalne przyspieszenie działania telefonu. Choć mimo, tego, ze to już dwuletni sprzęt, to jego szybkość nie pozostawiała wiele do życzenia, to aktualizacja ta pozwoliła przyspieszyć reakcje oprogramowania podczas odblokowywania ekranu. Jest to wyraźnie odczuwalne i naprawdę wywołuje bardzo pozytywne odczucia


Wbrew temu, co dodaje Lolipop do Nexusa, w HTC One nie ma możliwości włączenia trybu kompilacji kodu JAVA w ART. Tutaj nadal domyślnym trybem jest Dalvik. Oczywiście zdaje sobie sprawę, ze to nadal tryb eksperymentalny, ale oczekiwałem ze chociaż eksperymentalnie zostanie dodana ta funkcja.
Tak jak np została dodana funkcja nowego rodzaju odtwarzacza Multimediów. Zamiast AwesomePlayer można użyć NuPlayer. NuPlayer ma ograniczać opóźnienia dźwięku z mikrofonu i podnosić jakość audio. Ma to zbliżyć Androida do iOS i uczynić z Androida platformę tak samo wartą polecenia dla muzyków co system od Apple

W ustawieniach odkryłem także inne dodatki, jak np. odwrócenie kolorów, czy zmiana kolorystyki.



W menu programy jest pokazane wykorzystanie pamieć z podziałem na system, aplikacje i wolną pamieć. Ale tłumaczenie polskie, wolnej pamięci jest delikatnie mówiąc chybione. Chyba nie chcieli napisać wolna pamieć, żeby ktoś nie pomyślał ze działa wolno :)
Tak czy inaczej można było napisać pamieć nieużywana, albo coś w tym stylu. Bo sformułowanie bezpłatnie to pasuje tutaj jak pięść do nosa :)


Nie mam jednak pewności co do funkcji automatycznego odbierania połączenia po przyłożeniu telefonu do ucha. Wcześniej tej funkcji nie widziałem, ale często do tego menu nie zaglądałem (połączenia), wiec mogłem to przeoczyć. Być może było już w kit-kat, a może dopiero pojawiło się z tą wersją systemu. Jakby ktoś miał jeszcze telefon HTC ONE z kit katem, to proszę o informacje






Nie mogę powiedzieć, ze nie czekałem na ta aktualizacje. Oczekiwałem jej i się nie zawiodłem. Wprowadziła ulepszenia i funkcje, których oczekiwałem i nawet mój staruszek odzyskał wigor.
Jest to kawal solidnego kodu i jak tylko ktoś dostanie możliwość aktualizacji swojego androida do Lolipopa to niech się nie zastanawia, bo na pewno będzie zadowolony.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz