wtorek, 8 kwietnia 2014

Zmiana wyglądu, czyli moje przygody z launcherami na Androida

Jestem osoba, która lubi sobie podłubać w rożnych rzeczach. Eksperymentuje z komputerem, testując rożne systemy, zmieniając ustawienia, tapety, układ  itd.
Obecnie trwa tzw era post-PC, wiec moje zainteresowania bardziej skłaniają się w stronę smartfonow.
I tutaj zmianą , najbardziej rzucająca się w oczy jest instalacja alternatywnego launchera.

Wiec od czasu do czasu próbuje sobie zmienić wygląd testując telefon na rożne sposoby. Sprawdzam jego żywotność na baterii, szybkość i stabilność działania, wygodę użytkowania no i oczywiście czysto subiektywny parametr - czy mi się podoba.

Przetestowałem już parę launcherow, niektóre zatrzymały mnie przy sobie dłużej, a niektóre były tylko parodniowym testem. Przedstawię teraz moje subiektywne przygody ze zmianami wyglądu mojego Androida. Wcześniej już na łamach mojego bloga przedstawiałem launchery, m.in EverythingMe

EverythingMe

Launcher ten był całkiem ciekawy, ze względu na jego dynamikę. Tło się automatycznie zmieniało podczas wyszukiwania, launcher automatycznie grupuje programy i ma tez ciekawy wygląd.
ale jego wada jest spore zużycie baterii.
Wiec siła rzeczy, za dlugo nie zagrzał u mnie miejsca, choć być może kiedyś będzie działać lepiej bo znalazł się pod skrzydłami Mozilli i na pewno zaplecze programistów rozwiąże ten problem.

Następnym launcherem był Aviate, nalezący obecnie do Yahoo. Niestety do jego uruchomienia wymagany jest kod, który należy otrzymać od Yahoo. Kod jest darmowy, ale trzeba dość długo na niego czekać, ja czekałem chyba z 3 tygodnie.
Launcher, ten tez dynamicznie zmienia swoje kolorystykę, czy tez informacje które się pojawiają. Jest tez stosunkowo lekki, ale dla mnie trochę nudny i mało konfigurowalny.
Robi wszystko automatycznie, i nie ma za dużo do zmian przez użytkownika.
Grafika, jest płaska, dominują pastelowe barwy.
Ale brak jest polskiej wersji - co dla niektórych może być dużą przeszkodą.

Aviate

Aviate

Kolejnym launcherem, jest Nova Launcher. Jest to niezwykle konfigurowalny program, w którym możemy zmienić dosłownie wszystko. Jego możliwości są praktycznie nieograniczone. Nie jest przy tym zbyt wymagający, wiec wydaje się najlepszym wyborem. 

Nova Launcher


Nova Launcher

Można zmienić sobie siatkę ikon, w bardzo szerokim zakresie, zmienić ikony na jakie chcemy, usunąć napisy pod ikonami, ukryć pasek powiadomień, czy tez docka. 

Wykorzystując Nova Launcher i dodając do tego widget Zooper możemy dramatycznie zmienić wygląd telefonu, usuwając zupełnie ikony na rzecz przycisków i kafelków.

Nova + Zooper + Easy Sales theme

Oczywiście zmiany takie pociągają za sobą znaczne obciążenie systemu, ponieważ mamy uruchomiony launcher Nova i widget Zooper. Na moim telefonie nie robi to żadnego wrażenia, ale pewnie na słabszych smartfonach może byłoby to odczuwalne.
Ma to jeszcze jedną sporą wadę. Rozwiązanie to jest płatne - zarówno Nova, jak i Zooper nie jest za darmo, a do tego co ciekawsze tematy, jak np przedstawiony wyżej czy poniżej tez jest płatny.
Może te koszty nie są wysokie, ale wiem z doświadczenia ze spora część użytkowników Androida jest uczulona na płacenie za cokolwiek.

Nova + Zooper + edt theme

Nova + Zooper + edt theme


Dla maniaków darmochy istnieje jeszcze inny sposób diametralnej zmiany wyglądu. I do tego bardzo prosty. Mowa tu o Themer Beta.
Instalacja tego programu umożliwia nam wybór spośród szerokiej palety najróżniejszych tematów. I do tego całkowicie darmowych.
Jest to prosty sposób na przetestowanie zupełnie odmiennego wyglądu naszego telefonu. 
Program niestety zajmuje sporo pamięci, wiec podejrzewam ze dla telefonów z mniejsza ilością pamięci może być mocno obciążający.

Themer Beta - wybór tematu

Themer Beta - ustawienia

Themer Beta - ustawienia

Poniżej jest przykład wybranego tematu zastosowanego w moim telefonie.

Themer Beta


Themer Beta


Na koniec zostawiłem oryginalny launcher występujący w telefonach HTC, a mianowicie HTC Sense, w moim przypadku wersja 5.5.
Jest totalnie niekonfigurowalny, ikony wydaja się takie małe, odstęp miedzy ikonami jest gigantyczny, ale jakoś tak pasuje do tego telefonu. No i ma Blinkfeeda, który pasuje mi niesamowicie. Nawet przy Feedly, który jest ceniony za szybkość i wygodę działania, Blinkfeed wypada nadzwyczaj dobrze, i mnie podoba się bardziej.
Mówiąc wprost - interfejs jest dopracowany, jest spójny wizualnie, i działa tez wyśmienicie.

HTC Sense - Blinkfeed

HTC Sense

Lanchery jakie są, każdy może sprawdzić. Moim zdaniem najlepszy z nich to Nova Launcher, bo jego możliwości zmian są nieograniczone. W połączeniu z kolejnymi dodatkami, takimi jak zestawy ikon, czy widgety możemy zmienić wygląd na zupełnie inny. A przez pewien czas miałem taki wybór na ekranie. Jak wiec widać, miałem do wyboru 5 launcherow i żonglowałem nimi jak pijany zając :)

Ekran wyboru launchera

Ekran wyboru launchera - c.d.

Choć, uważam, ze w przypadku telefonów entry level i średnia połka, to lepiej nie wchodzić w dodatkowe launchery, bo podstawowy, instalowany przez producenta ciągle będzie siedział w pamięci. A jak wiadomo w podstawowych telefonach pamięci za dużo nie ma, i może się to przełożyć na szybkość działania.
Najlepiej działanie takiego launchera będzie wyglądało na Nexusie, pozbawionym nakładek producenta.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz